.bunnahabhain – 18

abv: 46,3%
type: single malt
fles: 70cl, €97,50 geproefd met sample uit dramset 03-2013 van dh17
filtratie: niet koud gefilterd
karamel E150a: niet toegevoegd

neus: fris-zuur, honing, vanille, citrus, appel, peer, ananas, zuidvruchten, drop, anijs, gekonfijte vruchten
smaak: fris, pittig – witte peper, eerst kruidig, later zoet-zuur van ananas, bitter van kardemom
afdronk: middellang, salie, bitter van kardemom
score: +++++
conclusie: Nee, niet voor mij, helaas. Ze is heel veelbelovend op de neus, maar qua smaak en afdronk valt ze me nogal tegen, wat het voor mij niet de moeite en het vrij hoge aanschaf bedrag waard maakt.

Ik heb wel eerder Bunnahabhain whisky’s geproefd, en over het algemeen bevallen ze me zeker, maar in dit geval is er een bittertje dat me iets te lang aanwezig blijft. Binnenkort een mini-proeverij, waarin ik drie verschillende Bunnahabhains met elkaar ga vergelijken; de officiële 12 en twee iets jongere van twee verschillende onafhankelijke bottelaars.

.bunnahabhain website

Leave a Reply

