.chivas regal – 12

abv: 40%

lege 5cl sample

type: blend

fles: 70cl, €25,- geproefd met 5cl sample

filtratie: onbekend

karamel E150a: ja

neus: zoet, kersen, witte wijn, peer

smaak: bitter, hout (geen eik), peer

afdronk: middellang, zuur, bitter, peer
score: +

conclusie: bah, en dat zeg ik niet snel.

Ik heb de 5cl flesjes (ook van de Chivas Regal 18) een paar weken laten staan om te zien of er verbetering zou zijn als er wat lucht bij zou zijn gekomen, en de whisky’s zouden hebben kunnen ademen.

Helaas kan ik bij deze blend niet zeggen dat ze beter is geworden na verloop van tijd. Het enige dat er gebeurd is, is dat ik nu wat peer rook en proefde (en ik hou niet van peer), bovenop de geuren en smaken die er al waren.

Slechts een heel kleine verbetering, omdat ze iets minder bitter lijkt.


.chivas regal website


originele proefnotitie van 12 februari 2012
Leave a Reply

